Voor bedrijven

 

  HÉT TECHNISCHE DETACHERINGSBUREAU VAN NEDERLAND

Wat wij doen

Simpel gezegd zijn we continu op zoek naar het vinden van de ideale match tussen functie, technische bedrijven en techneuten binnen verschillende vakgebieden. Dat is waar we bij Westmore al vanaf 2015 onze energie uithalen en honderden succesvolle plaatsingen in gerealiseerd hebben.

Hoe we dit doen

Dit doen we door jou, als persoon of juist als bedrijf, centraal te stellen. Onze specialisten luisteren in een persoonlijk gesprek naar wat jij zoekt in een technische baan of welke uitdagingen er liggen bij het vinden van de juiste medewerkers.

Met als doel

Denken in oplossingen en goed advies geven zijn twee van onze belangrijkste kernwaarden, met als doel om de baan te vinden waar je met plezier naartoe gaat of de juiste techneut in dienst te nemen die bijdraagt aan het realiseren van jullie doelstellingen.

  Out-of-the-box werven

Bij Westmore kregen we steeds meer signalen binnen dat het werven van personeel voor onze opdrachtgevers steeds lastiger werd. Toen hebben we met onze specialisten een kritische analyse van ons proces gemaakt en daar schrokken we van.

Want om 100 kandidaten een contract te kunnen geven moesten we 4500 kandidaten benaderen waar we gemiddeld 5 contactpogingen mee hadden. Lage conversie is vervelend, maar voor ons was het belangrijkste dat het voor de collega’s die verantwoordelijk zijn voor de werving van personeel dit niet motiverend is. Op zoek naar een oplossing voor ons probleem zijn we de weg ingeslagen met Recruitment Marketing Automation.

  Recruitment automation

Het eerste wat we aangepakt hebben is de strategie waarmee we personeel werven. De strategie van “kom je bij ons werken, wij hebben een leuke baan” hebben we omgezet naar: “verleiden, boeien en binden”. Hiervoor gebruiken we het “See, Think, Do, Care” model waarin we eerst investeren in het bouwen van ‘credibility’ door relevante kennis te delen, om pas in een later stadium het contact op te zoeken. Cold calling? Geen sprake meer van!

De resultaten die deze manier van werving ons geven zijn zeer positief, omdat we een veel betere conversie realiseren met de werving van personeel. Om nu 100 kandidaten een contract te kunnen bieden worden nog steeds duizenden kandidaten benaderd, maar dat gebeurt nu in een geautomatiseerd proces. Uiteindelijk moeten we nu 500 kandidaten benaderen om tot 100 contracten te komen en dat is een conversie van 20%, waar deze eerder vele malen lager was!

Technisch personeel nodig?

Benieuwd hoe wij dit aanpakken en wat het voor jouw organisatie kan betekenen, we komen graag bij je langs om er meer over te vertellen!
Scroll naar boven